שיהיה לך יום עבודה מוצלח, נהיה בקשר בקרוב

עיצוב משרדים – חללי עבודה

עיצוב חללי העבודה של צוות העובדים בכל משרד אותו אני מעצבת, מתחיל בבניית פרוגרמה המציגה את כל הפונקציות הצפויות להיות בחלל ואת היחסים ביניהם, ממנהלים בכירים ומנהלי מחלקות עד לצוותי העובדים. האם מנהלים יושבים יחד עם הצוותים שלהם, או שהם ממוקמים באזור ההנהלה, איזה צוות יושב ליד איזה צוות ואולי הכי חשוב, היכן יושבת מחלקת הכספים שתמיד צריכה מקום שקט ודיסקרטי… 🙂
במקביל, הפרוגרמה פורטת את סוגי החללים הנדרשים לדוגמא- קבלה, קפיטריה, לאונג', חדרי ישיבות- האם יש צורך בחדר אחד גדול או כמה קטנים, האם צריכים להיות משרדים לעובדים ספציפיים יחידים או ישיבה באופן ספייס.

חדר ישיבות מרכזי, עיצוב משרדים של חברת TradeTech Group לונדון

הבחירה באופן ספייס או במשרד סגור תלויה בדרך כלל באופי החברה, התחום בו היא עוסקת, ותק החברה ורמת שיתוף הפעולה הנדרשת בין העובדים.
ברוב המקרים הישיבה באופן ספייס תהיה מחולקת על פי סוגי המחלקות בארגון כשבדרך כלל צוות העובדים יתכנס בחלל העבודה הפתוח בצמוד למשרד בו ישב מנהל הצוות כדי ליצור נגישות אל מול פרטיות.

אופן ספייס, עיצוב משרדים של חברת Wix, נמל תל-אביב

כשאני מעצבת משרד, במידה ובחרנו בחלל שהוא אופן ספייס אני תמיד אמליץ על שולחנות ארוכים (1.5-1.8 מ') כדי לאפשר ריחוק פיזי מקסימלי בין העמדות מה שמאפשר תחושת פרטיות ומרחב. בנוסף אשתמש בדיווידרים היוצרים הפרדה בין העמדות כמו שימוש בארגז מגירות קטן או מחיצה שתשמש מעין שלוחת צד בה יוכל העובד להניח את חפציו.

כמו כן בעיצוב משרדים, נושא חשוב שיש לתת לו דגש במיוחד באופן ספייס הוא אקוסטיקה. שימוש בחומרים רכים זה שם המשחק. ולכן בין העמדות אשתמש בחוצצים מבד אקוסטי המלאים בספוג, אקפיד להשתמש במשטחים תלת מימדיים ולהוסיף וילונות וצמחייה. כולם עוזרים לספוג ולהוריד את כמות הרעש בחלל.

הריהוט העיקרי באיזור עבודה הוא כמובן השולחן והכסא של העובד. בדרך כלל השימוש הוא בכסאות סטנדרטיים תומכים עם ידיות, על גלגלים ומשענת. מבחינת העיצוב, אני תמיד אעדיף כסאות קלילים, "נקיים" בעיצוב שלהם, מרופדים לנוחות מקסימלית ועם משענת רשת לתחושה אוורירית יותר לגבו של העובד.

אופן ספייס, עיצוב משרדים של חברת TradeTech Group לונדון

אופן ספייס, עיצוב משרדים של TradeTech Group לונדון

בהרבה משרדים אותם עיצבתי, נבחרו שולחנות חשמליים המאפשרים לכוון את גובה פלטת השולחן במקרים בהם העובד ירצה לעבוד בעמידה. לרוב השולחנות הללו פחות מעוצבים, הרגלים מאסיביות כיוון שנדרש בסיס יציב והמסך מוחזק ע"י זרוע. לחילופין ישנם פרויקטים בהם השולחנות מתוכננית ומיוצרים ע"י נגר בייצור מיוחד, כמו בתמונה הבאה, שם השולחן הוא טרפזי עם רגלי ברזל דקיקות.

עמדות עבודה ביצור מיוחד, עיצוב משרדים של חברת White noise, בית אסיה, תל אביב

חלל שהוא אופן ספייס לרוב יכיל הרבה מאד עמדות עבודה ולכן כדי לא ליצור חלל שכולו שולחנות וכסאות, אני תמיד אוסיף כל כמה עמדות איזושהי אתנחתא עיצובית דוגמת מחיצה כלשהי, ספסל עץ, מקום אחסון או כל דבר שיאפשר לי פונקציונאליות וחלוקה של החלל.

משרד לשני אנשי צוות בכירים, עיצוב משרדים של חברת TradeTech Group לונדון

דוגמא נוספת לחלל עבודה של צוות הוא ה- call center שלרוב יהיה חלל פתוח גדול עם הרבה עמדות עבודה קטנות.

אזור call center, עיצוב משרדים של חברת Markets.com תל אביב.

מחלקת הסטודיו, עיצוב משרדים של חברת Wix, נמל תל אביב.

עיצוב חללי עבודה תלוי באפיון והצורך של הלקוח. מעבר להטמעת הקונספט העיצובי, בחירת החומרים ופלטת הצבעים, יש חשיבות רבה לתכנון החלל ומה שמניע אותי בעיצוב חלל העבודה היא עמדה בה העובד ירגיש טוב ונוח ובכך לאפשר לו לייצר את התפוקה המקסימלית.

 

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים?

מלאו את פרטיכם ונצור אתכם קשר בהקדם