שיהיה לך יום עבודה מוצלח, נהיה בקשר בקרוב

עיצוב משרדים – קפיטריה

בדיוק כמו שלב ליבו של הבית נמצא במטבח, לב המשרד נמצא בקפיטריה ולכן זהו שלב קריטי בעיצוב משרדים.
הכל קורה בה… שיחות, ריכולים, אכילה, הפסקת קפה כמו גם קבלת החלטות חשובות.
זה קורה בעיקר כי הקפיטריה משמשת כמקום מפלט משגרת העבודה, שם יכול העובד לשבת רגע אחד ולהירגע. ודווקא בזכות העובדה שמדובר בהפסקה כל כך אגבית, במקום שהעובד הכי לא מצפה לזה, משהו בו משתחרר ויכולים לצוץ בראשו רעיונות או פתרונות לאתגרים הקשורים בעבודה שלו.

אם בעבר בכל משרד היה מטבחון בתוך חדרון קטן אשר כלל כיור, מקרר קטן, מיקרוגל ומתקן לייבוש כלים. עם השנים, הפך העיצוב של הקפיטריה להיות קרוב יותר ויותר לעיצוב של מטבח ביתי. היום החלל הזה של המשרד תופס הרבה יותר נוכחות מבחינת גודל, אסתטיקה והשקעה בעיצוב.
עבור בעלי החברה ישנו יתרון משמעותי לעיצוב קפיטריה מרווחת ומזמינה מבחינת נוחות ופונקציונאליות, כך העובדים בוחרים להישאר לאכול במשרד ונמנעים מיציאה החוצה היכולה להתארך הרבה מעבר לזמן ההפסקה הסביר.

עיצוב משרדים של חברת tradetech, לונדון, שימוש מלא בפלטת החומרים שנבחרה לפרויקט

כמובן שתמיד יש משרדים שדווקא יחפשו להימנע מהווי הנוצר בחלל הקפיטריה ודווקא ירצו ליצור ניתוק בהפסקות, במקרים כאלה אני מעצבת פינות קטנות ואישיות יותר.
ככל שהחברה צעירה ודינאמית החלל יהיה פתוח וחשוף וככל שהחברה שמרנית, הוא יהיה יותר מוצנע, מוחבא וסגור היות ומדובר בחלל הנחשב "רועש" ומייצר ריחות לכל עבר… ולכן, עיצוב הקפיטריה ומידת החשיפה של האבזור והאוכל תלוי ברובו באופי החברה ובמיקום החלל.

עיצוב משרדים midtown, בניין מידטאון, תל אביב, קפיטריה בחלל הכניסה, עיצוב אינטגרלי ולא חשוף

הערך הכי משמעותי עבורי בעיצוב קפיטריה במשרד הוא הפונקציונאליות. צריך לזכור שמדובר במקום פעיל מאד ולכן הכל חייב להיות נגיש, פתוח ומעוצב כדי לייצר מינימום פעולות בהכנת הקפה או בחימום הארוחה. לכן תמיד אקפיד על אבזור חשוף ככל האפשר, מקומות אחסון עליונים בגובה הידיים ופחים נגישים במקומות אסטרטגיים כמו ליד מכונת הקפה ומקומות הישיבה. כדאי שמיכלי האחסון יהיו שקופים (קפה, סוכר, דגני בוקר וכד'..) על מנת להמנע מתצוגה של אריזות קרטון ושקיות ממותגות ולהקל על תהליך הזיהוי של המוצר.

כשאני מעצבת משרד, אני תמיד אמליץ על מדיח ועדיף שיהיה אינטגרלי היות ואם אין מדיח נצטרך למצוא פתרון עיצובי הולם למתקן ייבוש כלים אך ברור שערימות של כלים על מתקן יפה ככל שיהיה, פוגע בסופו של דבר במראה העיצובי. במקרה של מקרר, למראה נקי נבחר מקרר אינטגרלי "שנעלם" בארונות המטבח, לחילופין ניתן להדגיש אותו ולבחור מקרר רטרו, מקרר "שתייה" עם דלתות הזזה מזכוכית עליהם תמיד נשים מדבקה חלבית כדי לא למנוע חשיפה של פנים המקרר שבמקרים רבים אינו כל כך אסטתי.

עיצוב משרדים של חברת white-noise, בית אסיה, תל אביב, עיקר העיצוב הוא בחלקו העליון של הקפיטריה

מה שמנחה אותי בעיצוב קפיטריות למשרדים, זה הרצון ליצור "נוף" מעניין ואת זה אני בוחרת לעשות דרך תכנון מקומות ישיבה מגוונים, כלומר, באותו חלל תוכלו למצוא מספר סגנונות ישיבה לדוגמה ישיבה גבוהה כמו בבר, שולחנות רגילים, תאים, ספסלים מרופדים וכד'.
לרוב אשתמש בשולחנות זהים אך בכסאות שונים כדי ליצור עניין עיצובי ומפגש בין חומרים כשהמטרה היא להימנע ככל הניתן ממראה של חדר אוכל.

עיצוב משרדים של חברת Euro Live בריגה, לטביה, סגנונות ישיבה מגוונים

עיצוב משרדים של Euro Live בריגה, לטביה, סגנונות ישיבה מגוונים

במשרדים עם חללים גדולים בדרך כלל אבחר לעצב קפיטריה אחת גדולה, להוסיף עמדות קפה לצידן אמקם ספה או כורסא.

עיצוב משרדים של חברת tradetech, לונדון, Tea Point

אצלי בתהליך העבודה של עיצוב ותכנון המשרד, המטבח כמעט תמיד יהיה האחרון לעצב. לתפיסתי כיוון שזו הפונקציה בה ניתן להתפרע מבחינה עיצובית, זה המקום שניתן להביע בו במלוא העוצמה את הקונספט העיצובי ולאפשר לעובדי המשרד להנות מהחוויה. כאן יש את האפשרות והצורך להשתמש בחומרים מגוונים כמו עץ, מתכת, זכוכית ובד, פרטי נגרות מיוחדים, תאורה מעניינת, שימוש מלא בפלטת הצבעים והחומרים של הפרוייקט.
לסיכום, חד משמעית… עיצוב חלל הקפיטריה הוא הדובדבן שבקצפת, באים להפסקת קפה?

 

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים?

מלאו את פרטיכם ונצור אתכם קשר בהקדם